Ile wody powinnaś wypijać?

Badania pokazują, że ponad 60% Polek nie wie ile wody powinna wypijać ona sama i jej rodzina. Jest to szczególnie ważne przy małych dzieciach, ponieważ ciało maluszków składa się w ponad 70% z wody i każda jej utrata jest niebezpieczna.

Dlaczego woda jest ważna dla ciała?

Najważniejsze jest zrozumienie, dlaczego woda jest nam tak bardzo potrzebna, a następnie wyrobienia w sobie nawyku jej picia. Nie jest to łatwe, ale istnieje kilka sprytnych trików, które pomogą nam częściej po nią sięgać:

Jak pić więcej wody?

  • Zaraz po przebudzeniu wypij szklankę wody, to zawsze 250ml na plusie. Nie tylko zadbasz o odpowiednie nawodnienie, również rozbudzisz organizm do działania.
  • Często uczucie głodu jest mylone z uczuciem pragnienia, dlatego warto przed każdym posiłkiem wypijać szklankę wody.

Odmierzaj wodę butelkami

  • Butelkę z wodą miej zawsze przy sobie. Idealne są 0.5l butelki –niewielkie, lekkie i mieszące się w prawie każdej damskiej torebce. Codziennie o poranku przygotuj sobie 5 buteleczek na cały dzień. Pierwszą opróżnij przed wyjściem z domu, a pozostałe wypijaj przed każdym posiłkiem. Przy okazji kolejnego nurkowania w czeluściach torebki wypijaj dwa łyki. Jeśli preferujesz duże butelki 1,5 litrowe zaznacz na niej 10 kresek i do kolejnego posiłku powinnaś opróżnić dwa kolejne poziomy.

Jak pić, żeby się nawodnić?

  • Pij małymi łykami. Zbyt łapczywe picie wody szybko daje uczucie zaspokojenia pragnienia, ponieważ za jednym razem jesteśmy w stanie przyjąć około 100ml. To jakieś 2-3 łyki, co wcale nie oznacza, że wypiliśmy już wystarczająco dużo. Najlepiej pić kilka łyków, co godzinę, tak uzyskujemy optymalne nawodnienie organizmu. W momencie, kiedy wydaje nam się, że dostarczyliśmy do organizmu wystarczającą ilość płynu, tak naprawdę uzupełniliśmy braki jedynie o ok. 70 – 80%, dlatego pod koniec dnia warto wypić jeszcze jedną szklankę.
  • Czy jest coś, co nosisz przy sobie cały czas? I nie mam tym razem na myśli Twojego dziecka! Wykorzystaj budzik, telefon wstaw budzik lub silikonową opaskę. Rzut oka na rękę i po pewnym czasie automatycznie będziesz sięgać po szklankę wody.

Czy tylko woda nawadnia?

Czy to koniecznie musi być woda? „Ja nie lubię jej smaku…”. Nie odpowiada Ci posmak zostający w ustach? Wystarczy dodać do niej kilka listków mięty, plastrów cytryny, limonki lub inne świeże owoce, dzięki którym zapomnisz o problemie. Woda jest optymalnym wyborem, ponieważ nie dostarcza dodatkowych kalorii. Nieziemsko smakuje z dodatkiem arbuza, truskawek, czy cytrusów.Czy podane sposoby były dla Ciebie przydatne, a może masz własny patent?