Chodzisz zmęczona, senna, nie masz kompletnie siły, albo opadasz z niej w mgnieniu oka? Ja takie teksty w gabinecie słyszę co najmniej kilka razy dziennie. Pierwsza myśl: zrobię podstawowe badania…Bo na pewno coś się ze mną dzieje…I ja to przeszłam na własnej skórze, tylko że moje wyniki mieściły się granicach normy…Żadnej cukrzycy, insulino oporności, czy niedoczynności tarczycy. Cóż począć dalej w takim razie?

Prawda o słodyczach

Stanęłam w prawdzie, przyznałam sama przed sobą, że moja chęć na słodycze koło 16 jest tak duża, że zjadam je CODZIENNIE. Nie wyobrażałam sobie dnia bez słodkości, po nich dostawałam nagłego kopa energii, by o 20 być skrajnie wykończoną i takie huśtawki dzień w dzień…

Trudne początki

Podjęłam ambitną decyzję-jedyny cukier jak zjadam będzie pochodził z owoców, zjadanych 1-2 razy dziennie. Pierwsze trzy dni to była mordęga, ustawiczne bóle głowy, jakbym była na najgorszym kacu w życiu. Godziny popołudniowe to był horror, pożerałam jabłko jakbym nigdy w życiu nie widziała owoców, ale po kilku dniach już się wprawiłam i zaczęłam widzieć efekty,  o których napisałam na Instagramie. Moje techniki były mało skomplikowane, ale to co czyniło je trudnym, była żelazna konsekwencja stosowania.

Jedz śniadanie

Nasze ciało potrzebuje pierwszego posiłku, po to by ustalić ile insuliny wyprodukować. Hormon ten odpowiada za kontrolę metabolizmu glukozy. Im później zjesz śniadanie tym więcej będziesz potrzebować cukru i tym większą ochotę będziesz mieć na słodkości

Czytaj etykiety produktów

Bardzo wiele produktów uważanych za zdrowe ma OGROMNĄ ilość cukru-gotowe musli, słodzony nabiał: serki homo, jogurty smakowe. „Zdrowe” batony, owoce suszone, a nawet same owoce i soki. Dlatego należy na nie uważać-ja soków nie piję, nie mówiąc o innych słodzonych napojach. Owoce jem 1-2 razy dziennie. Jeśli mam ochotę na jogurt to wybieram naturalny.

Poznaj inne określenia cukru

Nie ma zdrowego cukru, w naszych czasach nie ma takiego cukru, który można spożywać w nieograniczonej ilości. Po prostu! Dlaczego? Ponieważ korporacje żywieniowe-ogromne firmy typu Uniliver, Nestle stosują technikę optymalnego wysycenia, czyli słodzą każdy produkt do maksymalnej granicy słodkości odczuwalnej dla człowieka, nie bacząc na nasze zdrowie. W efekcie zjadamy nadmierne ilości cukru każdego dnia, bo żyjemy w konsumpcyjnym świecie, gdzie nikogo nie interesuje nasze zdrowie.

Erytrol, stewia, sorbitol?

Który zamiennik cukru jest najlepszy? Żaden! Jeśli rzucasz cukier, to jesteś uzależniona od samego słodkiego smaku, więc od niego musisz się ODZWYCZAIĆ, a nie zamienić! Dlatego czytaj etykiety i jeśli coś zawiera więcej niż 10g/100 cukru, jakkolwiek go nie nazwać dekstryną, maltozą, melasą, miodem, syropem klonowym, z agawy, glukozowo-fruktozowym, to tego NIE JEDZ!

Wyrzuć z domu wszelkie słodycze

Jedyne co sobie zostawiłam to gorzka czekolada, bo więcej niż dwie kostki nie zjem, jeśli nie potrafiłabym sobie jej odmówić, też bym wyrzuciła. Samo tłumaczenie dzieciom, że słodycze są złe i posiadanie ich w domu, by cichu zjadać, to bezczelna hipokryzja.

Nie słódź

Nie słodzę niczego co piję, od V klasy podstawówki, plus nie piję niczego słodkiego, bo nie potrafię napić się małej ilości i szanuję tą swoją słabość. Do kawy fajnym zamiennikiem jest wanilia, goździki, cynamon, imbir.

Jedz w regularnych odstępach

W myśl, że jeśli przed kolejnym posiłkiem jesteś głodna, to znaczy, że zjadłaś za późno. Staraj się szykować posiłki na następny dzień, dzięki temu nie doprowadzisz do pojawienia się wilczego głodu. Prowokuje on do  rzucania się na batonika i inne słodkości

Zdrowa żywność to pułapka

Pamiętasz? Pisałam o tym, że termin: zdrowa żywność nie jest sankcjonowany prawnie i każdy może swój produkt tak nazwać. Najbardziej zdradliwe są produkty typu light- obniża się w nich zawartość tłuszczu, na rzec cukru. Po drugie pamiętaj o porcjach, ponieważ jeśli przekraczasz zalecaną ilość automatycznie spożywasz ZBYT dużo cukru.

Inspiracją do rzucenia cukru, był “That sugar film” który serdecznie polecam. Podsumowując nie było łatwo, ale przez 1,5 miesiąca ograniczałam cukier, a najlepsze co się zmieniło-to brak wahania nastroju i więcej energii, a te dwa kilo mniej to tylko taki dodatek, to jak? Dołączasz do #rzucamcukier ?